суббота, 16 января 2021 г.

Зарубіжна література 8 клас 18 01

 

Тема. Трагедія В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів

 

Мета: допомогти учням зрозуміти сенс трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навичку виразного читання; учити зіставляти твори

різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного

твору;


Сумніших оповідей не знайдете,

Ніж про любов Ромео і Джульєтти.

                        В. Шекспір 



Схеми до попереднього уроку






-       П’єса «Ромео і Джульєтта» — одна з найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої трагедії, так, як і Попелюшка і Принц, Пігмаліон і Галатея, Ассоль та Грей, Трістан та Ізольда,  стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання. Тому в наш час юних закоханих так і називають — Ромео та Джульєтта. Ви згодні з цим твердженням?

 


-       Часом здається, що розповіді про цих героїв – це все казки від початку і до кінця. Але виявляється, що деякі коріння цих розповідей достовірні. Хтось скаже, що і любов Ромео і Джульєтти – це теж вигадка Шекспіра. Але правда полягає в тому, що Шекспір возніс на крилах поезії історію хлопця й дівчини з італійського містечка Верона, яке існує насправді. То чи жили там колись ці юні закохані Ромео і Джульєтта? Сьогодні ми про це дізнаємося

-       Також поговоримо ще раз про театр часів Шекспіра

-       Поставимо завдання на декілька уроків наперед. Ви згодні?


 

        Додатковий матеріал. Повідомлення про театр епохи Відродження

Однією з улюблених розваг того часу (якого саме?) був театр, що був достовірно народним мистецтвом. У самому Лондоні театрів не було. Усі місцеві справи вирішувалися муніципалітетом, а в ньому переважали буржуа, що дотримувалися строгої пуританської моралі, що забороняла всякого роду розваги. Музику і театр пуритани зневажали, вважаючи їх гріховною справою, відволікаючою від «святого» завдання накопичення багатств.

 Гуманісти захищали театр від пуритан як корисну розвагу.

Оскільки пуритани забороняли спектаклі в межах Сіті, то перші лондонські театри виникли за межею міста. Вони будувалися в передмістях, часом поряд із загородами для цькування ведмедів або аренами півнячих боїв, недалеко від таверн і публічних будинків.

Втім, грали не лише там. Комедіантів часто запрошували виступати у будинках вельмож і навіть в палаці королеви. На початку діяльності Шекспіра в Лондоні налічувалися чотири будівлі, спеціально призначені для вистав.

Трупи були невеликі, зазвичай ядро складали шість-вісім акторів. Актрис за часів Шекспіра ще не було, але хлопчики-актори проходили таке тренування, яке перетворювало їх на зразкових виконавців жіночих ролей.

Професія актора була порівняно новою. Як самостійна професія акторство виникає в ΧVI столітті. Міські корпорації не хотіли приймати акторів у своє середовище, вважаючи їх заняття гріховним і, в усякому разі, несерйозним.

 

-       То про який час розвитку народного театру буде йти мова ? (16 століття)

-       Що таке пуританська мораль? (Що забороняє розваги)

-       Які розваги зневажали пуритани? (Музику й театр)

-       Хто стверджував, що театр – це корисна розвага? (Гуманісти)

-       Хто такі гуманісти, нагадаєте нам? (Спочатку гуманістами називали викладачів гуманітарних дисциплін – поетики, граматики та риторики. Пізніше цей термін почали вживати стосовно всіх діячів Відродження, тому що їх єднала любов до людини,)

-       Де виникли перші лондонські театри? (Оскільки пуритани забороняли спектаклі в межах Сіті, то перші лондонські театри виникли за межею міста. Вони будувалися в передмістях, часом поряд із загородами для цькування ведмедів або аренами півнячих боїв, недалеко від таверн і публічних будинків)

-       Де ще грали актори? (Комедіантів часто запрошували виступати у будинках вельмож і навіть в палаці королеви)

-       Скільки театрів було в Лондоні, коли туди приїхав Шекспір? (На початку діяльності Шекспіра в Лондоні налічувалися чотири будівлі, спеціально призначені для вистав)

-       У яких театрах працював Шекспір – це матеріал теперішнього курсу літератури? (На початку 1590 років став відомим у Лондоні як актор і драматург. Працював у театрі Бербеджа. Потім став співзасновником театру «Глобус»)

-       Якими за складом були театральні трупи часів Шекспіра? (Трупи були невеликі, зазвичай ядро складали шість-вісім акторів)

-       Що ви знаєте про роботу актрис? (Актрис за часів Шекспіра ще не було, але хлопчики-актори проходили таке тренування, яке перетворювало їх на зразкових виконавців жіночих ролей)

-       Що скажете про імідж професії актора? (Професія актора була порівняно новою. Як самостійна професія акторство виникає в ΧVI столітті. Міські корпорації не хотіли приймати акторів у своє середовище, вважаючи їх заняття гріховним і, в усякому разі, несерйозним)

-       Скільки всього творів написав Шекспір за свою творчу карєру? (37 п’єс, 2 поеми й 154 сонети)

 


--- Сьогодні починаємо аналізувати одну з п’єс Шекспіра. А кожен драматичний твір повинен аналізуватися за певною схемою. Ось вона (за нею й будемо працювати віднині)

 

3. План аналізу драматичного твору (записати)

1.     Історія створення пєси

2.     Конфлікт драматичного твору, його особливість

3.     Композиція пєси

4.     Дійові особи, групи дійових осіб

5.     Тема, ідея, смисл назви

 

Робота з підручником ( Прочитати статтю про трагедію в підручнику,  і підготувати відповідь на питання)

 

1.     Історія створення п’єси (сюжет Шекспір міг знайшти у народній легенді або історичній хроніці, або якомусь літературному джерелі минулого. Про сумну історію двох закоханих, які стали жертвами родинної ворожнечі, існувало багато творів)

 

2.     Конфлікт драматичного твору, його особливість (визначимо сьогодні, але пізніше)

3.     Композиція п’єси (кожна подія віддзеркалюється в іншій; одна пов’язана з Ромео, інша – з Джульєттою: сцена в домі Капулетті – сцена в домі Монтеккі; допомога мамки Джульєтті – допомога священика Ромео, загибель Меркуціо – загибель Тібальта; смерть Ромео – смерть Джульєтти. Так образи доповнюються.)

4.     Дійові особи, групи дійових осіб (будемо визначати на наступних уроках)

5.     Тема, ідея, смисл назви (Тема: сумна історія двох закоханих, які стали жертвами родинної ворожнечі. Ідея: перемога добра і любові над ворожнечею між людьми – бо Капулетті й Монтеккі помирилися)

 

4. Теорія літератури

-       За жанром цей твір є трагедією. Що ж таке трагедія? (один із жанрів драми: драматичний твір, що грунтється на гострому конфлікті героя, який прагне високої мети, з непереборним началом: богами, долею, суспільством)

 

-       Ви почули, що кожна трагедія будується на основі конфлікту. А що таке конфлікт – у літературі? ( Конфлікт (лат. conflictus - зіткнення, сутичка) - зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями.)

 

6.     То з якими суперечками зіткнулося кохання юних Ромео і Джульєтти? (у темі уроку щось уже сказано!!! Конфлікт справжнього почуття і забобонів)


 

Обговорення побаченого і передбачення щодо того, наскільки твір прочитаний учнями

 

-       Де і коли відбувається дія п’єси? (Італія, Верона і Мантуя, XVI ст.)

-       Розкажіть про головних героїв п’єси (вік, соціальний статус, риси характеру).

-       Які уявлення про любов та сім’ю існують у героїв трагедії? (Мамка, батьки Джульєтти, Ромео та Джульєтта)

-       Яка з цих думок є ближчою вам? Чому?

 

ІІІ.  Висновки

- У чому причина трагічної гибелі Ромео та Джульєтти?

- Що довели герої своєю смертю?

- Чи є трагедія песимістичною? Чому?

 


IV. Домашнє завдання

с. 189 -207 (прочитати за підручником текст трагедії, скласти план прочитаного).

Подивитися відео:



 

 

 

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

9 клас Зарубіжна література 16 02

  Тема урока: Розвиток мовлення (у) Образи "маленьких людей" у російській літературі першої половини XIX століття ХІД УРОКУ І. Акт...