вторник, 19 января 2021 г.

Зарубіжна література 8 клас 20 01

 Тема уроку: " Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція."


Мета: закріпити знання про життя Шекспіра,  ознайомити із історією створення  трагедії «Ромео і Джульєтта»; розвивати навички виразного читання; учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до творчості Шекспіра.





Перевірка домашнього завдання:


1.     Шекспір – представник країни___________________________________

2.     Він народився у місті___________________________________________

3.     Ким був батько майбутнього письменника?________________________

4.     Де навчався Шекспір?__________________________________________

5.     Скільки дітей було у письменника?_______________________________

6.     Куди поїхав Шекспір з рідного міста?_____________________________

7.     Чим займався у театральній трупі?________________________________

8.     Чим прославився Вільям Шекспір?________________________________

9.     Який театр заснував Шекспір?____________________________________

10. Що стало з його театром?________________________________________

11. Найвідоміші твори Шекспіра – це_________________________________

12. В чому полягає «шекспірівське питання»? _________________________


                       Вивчення нового матеріалу


 Є у світі літератури імена героїв, які знайомі усім, навіть якщо людина не читала самого твору. Ці імена стали символами якихось вічних цінностей : честі, благородства, відданості, любові. Над ними не владні ні люди, ні смерть. Символами вічного і вірного кохання стали герої трагедії В. Шекспіра – Ромео і Джульєтта


    Бесіда з класом по трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

- З чого розпочинається п'єса? Який персонаж з'являється на сцені? Чи не здалося вам це дивовижним? (У пролозі на сцену виходить хор і коротко повідомляє сюжет усій п'єси.)

 В давнину в античних трагедіях був такий персонаж - хор, що складався з групи акторів. Він висловлював думку автора, висловлював відношення до того, що відбувається, коментував події. Шекспір використав цей прийом древніх авторів, щоб відразу настроїти глядачів на трагедію.

Запис в зошиті: Трагедія – драматичний твір, конфлікт у якому веде до загибелі героїв

- Визначте тему трагедії.(Твір про жорстокість світу, про силу любові, про дорослішання  юних героїв.)

- Де відбувається дія? Італії, у Вероні і Мантуї.)

- Що ми дізнаємося про життя Верони на самому початку твору?

(Тут багатьох років триває ворожнеча двох сімейств, причина її  давно забута, правителеві Верони і жителям ця ворожнеча вже давно набридла, оскільки вона приносить багато бід і як і раніше ллє кров.)

- У чому незвичність ситуації, яка з'являється перед нами в п'єсі?

(Показано, як закохуються один в одного члени ворогуючих сімейств, самі юні представники прізвищ Монтеккі  і  Капулетті.)

- Згадайте, що таке сюжет, назвіть його елементи.

(Сюжет - це система подій в творі. Елементи  сюжету: експозиція, зав'язка, кульмінація, розв'язка.)

- Виділіть елементиекспозиції та зав’язки  сюжету в трагедії Шекспіра.

(Експозиція - зіткнення Монтеккі і Капулетті, бесіда Бенволіо і Ромео, підготовка до балу у будинку Капулетті;  зав'язка - зустріч Ромео і Джульєтти на балу у Капулетті і  зародження любові)

- Що є способом характеристики героїв в драматичному творі?

(Їх монологи і діалоги, вчинки, відгуки про них інших героїв і авторські примітки, пояснення -  ремарки)

- Давайте простежимо, як створюються образи головних героїв, які змінюються під впливом своєї любові. Що говорить Ромео про любов на початку трагедії, до знайомства з Джульєттою?

- Чому герой так відгукується про любов? У чому справа?

- Коли ми уперше зустрічаємо Джульєтту? Про що йде мова?

- Як і де спалахує почуття юних героїв?

- Зачитайте уривки з тексту, в яких герої говорять про свої враження один  від одного.

(акт 2, сцена 1)

- Що заважає їх любові?(Ворожнеча їх сімейств.)

- Як поводяться Ромео і Джульєтта до і після знайомства?

- У чому бачать герої сенс життя?(У любові. Вони не можуть залишатися один без одного, )


                Робота з картками

Любов, ніжність, благородство, відданість, мужність, безрозсудність, повага;

Палкий, глибокий, чистий, безмежний, теплий (про почуття, відношення).

Ромео та Джульєтта здатні на глибокі і чисті почуття, цінують любов більш,. ніж власне життя.


                     Підсумок уроку 

Історія юних героїв живе у віках, не залишаючи байдужими нікого, а імена Ромео і Джульєтти викликають у нас найзахопленіші почуття, повагу до їх стійкості і вірності.


                Домашнє завдання:

 

1.     Питання кросворду:

1. Ім’я одного з  головних героїв трагедії

2. Назва міста, в якому відбуваються події трагедії.

3 і 4. Прізвища ворогуючих родин.

5. Родич князя, за якого хотіли віддати заміж головну героїню.

6. Ім’я головної героїні трагедії.

7. Назва міста, в якому переховувався головний герой трагедії.

8. Автор трагедії

                           6

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

ж

 

 

 

 

 

4

 

у

 

 

 

 

 

К

5

л

 

 

 

 

 

а

П

ь

 

8

 

 

3

п

а

є

 7

Ш

 

2

М

у

р

т

М

е

1

В

о

л

і

т

а

к

Р

е

н

е

с

а

н

с

о

р

т

т

 

 

т

п

м

о

е

т

 

 

у

і

е

н

к

і

 

 

я

р

о

а

к

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

Спробуйте створити подібний кросворд


 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

9 клас Зарубіжна література 16 02

  Тема урока: Розвиток мовлення (у) Образи "маленьких людей" у російській літературі першої половини XIX століття ХІД УРОКУ І. Акт...