Тема уроку: " Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція."
Мета: закріпити знання про життя Шекспіра, ознайомити
із історією створення трагедії «Ромео і
Джульєтта»; розвивати навички виразного читання;
учити зіставляти твори різних видів мистецтва; удосконалювати навички аналізу драматичного твору; формувати інтерес до
творчості Шекспіра.
Перевірка домашнього завдання:
1.
Шекспір – представник країни___________________________________
2.
Він народився у місті___________________________________________
3.
Ким був батько майбутнього письменника?________________________
4.
Де навчався Шекспір?__________________________________________
5.
Скільки дітей було у письменника?_______________________________
6.
Куди поїхав Шекспір з рідного міста?_____________________________
7.
Чим займався у театральній трупі?________________________________
8.
Чим прославився Вільям Шекспір?________________________________
9.
Який театр заснував Шекспір?____________________________________
10. Що стало з його
театром?________________________________________
11. Найвідоміші твори
Шекспіра – це_________________________________
12. В чому полягає
«шекспірівське питання»? _________________________
Вивчення нового
матеріалу
Є у світі літератури
імена героїв, які знайомі усім, навіть якщо людина не читала самого твору. Ці
імена стали символами якихось вічних цінностей : честі, благородства,
відданості, любові. Над ними не владні ні люди, ні смерть.
Символами вічного і вірного кохання стали герої трагедії В. Шекспіра – Ромео і
Джульєтта
Бесіда з класом по трагедії Шекспіра «Ромео і
Джульєтта»
- З чого розпочинається п'єса? Який персонаж з'являється на сцені? Чи не здалося вам це дивовижним? (У пролозі на сцену виходить хор і коротко повідомляє сюжет усій п'єси.)
В давнину в античних трагедіях був такий персонаж -
хор, що складався з групи акторів. Він висловлював думку автора, висловлював
відношення до того, що відбувається, коментував події. Шекспір використав цей
прийом древніх авторів, щоб відразу настроїти глядачів на трагедію.
Запис в зошиті: Трагедія – драматичний
твір, конфлікт у якому веде до загибелі героїв
- Визначте
тему трагедії.(Твір про жорстокість світу, про силу любові, про
дорослішання юних
героїв.)
- Де
відбувається дія? (в Італії, у
Вероні і Мантуї.)
- Що
ми дізнаємося про життя Верони на самому початку твору?
(Тут багатьох років триває ворожнеча двох сімейств, причина її давно забута, правителеві Верони і жителям ця ворожнеча вже давно набридла, оскільки вона приносить багато бід і як і раніше ллє кров.)
- У
чому незвичність ситуації, яка з'являється перед нами в п'єсі?
(Показано,
як закохуються один в одного члени ворогуючих сімейств, самі юні
представники прізвищ Монтеккі і Капулетті.)
- Згадайте,
що таке сюжет, назвіть його елементи.
(Сюжет
- це система подій в творі. Елементи
сюжету: експозиція, зав'язка, кульмінація, розв'язка.)
-
Виділіть елементиекспозиції та зав’язки сюжету в трагедії Шекспіра.
(Експозиція - зіткнення Монтеккі і Капулетті, бесіда
Бенволіо і Ромео, підготовка до балу у будинку Капулетті; зав'язка - зустріч Ромео і Джульєтти на балу
у Капулетті і зародження любові)
- Що
є способом характеристики героїв в драматичному творі?
(Їх
монологи і діалоги, вчинки, відгуки про них інших героїв і авторські примітки, пояснення - ремарки)
- Давайте
простежимо, як створюються образи головних героїв, які змінюються під впливом
своєї любові. Що говорить Ромео про любов на початку трагедії, до знайомства з
Джульєттою?
- Чому
герой так відгукується про любов? У чому справа?
- Коли
ми уперше зустрічаємо Джульєтту? Про що йде мова?
- Як
і де спалахує почуття юних героїв?
- Зачитайте
уривки з тексту, в яких герої говорять про свої враження один від одного.
(акт 2,
сцена 1)
- Що
заважає їх любові?(Ворожнеча їх сімейств.)
- Як
поводяться Ромео і Джульєтта до і після знайомства?
- У
чому бачать герої сенс життя?(У любові. Вони не можуть залишатися один без одного, )
Робота з картками
Любов, ніжність, благородство, відданість, мужність, безрозсудність,
повага;
Палкий, глибокий, чистий, безмежний, теплий (про почуття, відношення).
Ромео та Джульєтта
здатні на глибокі і чисті почуття, цінують любов більш,. ніж власне життя.
Підсумок уроку
Історія
юних героїв живе у віках, не залишаючи байдужими нікого, а імена Ромео і
Джульєтти викликають у нас найзахопленіші почуття, повагу до їх стійкості і
вірності.
Домашнє завдання:
1.
Питання кросворду:
1.
Ім’я одного з головних героїв трагедії
2. Назва
міста, в якому відбуваються події трагедії.
3 і
4. Прізвища ворогуючих родин.
5.
Родич князя, за якого хотіли віддати заміж головну героїню.
6.
Ім’я головної героїні трагедії.
7.
Назва міста, в якому переховувався головний герой трагедії.
8.
Автор трагедії
6
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
ж |
|
|
|
|
|
4 |
|
у |
|
|
|
|
|
К |
5 |
л |
|
|
|
|
|
а |
П |
ь |
|
8 |
|
|
3 |
п |
а |
є |
7 |
Ш |
|
2 |
М |
у |
р |
т |
М |
е |
1 |
В |
о |
л |
і |
т |
а |
к |
Р |
е |
н |
е |
с |
а |
н |
с |
о |
р |
т |
т |
|
|
т |
п |
м |
о |
е |
т |
|
|
у |
і |
е |
н |
к |
і |
|
|
я |
р |
о |
а |
к |
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
Спробуйте створити подібний кросворд
Комментариев нет:
Отправить комментарий