Тема уроку: "Джек Лондон. " Жага до життя." Проблеми життя і смерті, дружби і й зрадництва в творі."
МЕТА: дати учням короткі відомості
про життєвий і творчий шлях письменника; в ході аналізу змісту твору розкрити особливості
проблеми твору, суть заголовку;
розвивати навички виразного читання, переказу
уривків твору, бесіди за змістом прочитаного; удосконалювати вміння
виділяти ключові епізоди твору;
виховувати ціннісне ставлення до людей
1 Вивчення нової теми
\ Листаючи
сторінки розділу, який
називається «Людські стосунки», сьогодні
ми з вами, діти, зробимо подорож до 19
ст., яке запам'яталося людству
грандіозними науковими відкриттями й винаходами, глибокими соціальними
потрясіннями, кривавими світовими війнами, екологічними проблемами, створеними
самою людиною. Людство втратило моральні орієнтири. Нехтування духовними та
моральними принципами, культурними традиціями призвело до криз у природі, культурі,
суспільстві. Світ втратив гармонію, без якої неможливе нормальне життя.
Під час подорожі ми з вами
зустрінемося із героями твору
відомого американського письменника
Джека Лондона «Жага до життя».
Кожен раз, ведучи мову про творчість
Джека Лондона, пригадується мені ось яка історія: «Був такий час,
коли Боги існували, а людей і тварин ще
не було. Перед тим, як живим істотам належало з’явитися на світ, став Епіметей розподіляти між ними
властивості: одним дав силу, іншим -
швидкість, третім –
здатність літати… Тільки одна
людина залишилась голою, без ложа, без
зброї. І щоб допомогти людині вижити, Прометей, його брат, вкрав у Бога – коваля
Гефеста працьовитість, а у Богині
мудрості Афіни – розум і віддав
усе це людям.
Здавалося, все було добре. Проте жилося
людям погано, багато хто з них загинув. І все
через те, що люди не володіли мистецтвом спілкування.
Зрозумів Зевс, що загине все людство. Тоді вирішив він
подарувати людям сором’язливість
і правду, віру та любов, радість
і надію, щоб служили вони окрасою
усього сущого…»
Саме такими рисами наділений сам Джек
Лондон. Саме такі риси притаманні
й для героя його твору «Жага до
життя».
Сьогодні ми з вами, діти,
разом із Джеком Лондоном пройдемо небезпечний шлях страшною пусткою від Аляски повз Велике Ведмеже озеро
до Гудзонської затоки. (Розповідь супроводжується показом на фізичній карті
Північної Америки).
А зараз давайте уявимо, що ми опинилися в далекому 1897 році. У цей час на півночі Америки, в
Клондайку, знайшли золото.
Слово «Клондайк» стало
чарівним. Воно, наче магніт, притягувало
до себе усіх тих, хто хотів розбагатіти.
У числі цих людей був і Джек Лондон, на
той час письменник – початківець. (Демонстрація портрета письменника). Золота
там він не здобув, проте збагатився людською дружбою і вірністю, враженнями від
суворої, але прекрасної природи, від мужніх людей, яким сила волі, стійкість
допомагали вижити. Спостерігав за світом
тварин. Усе це покладено в основу його книжок.
Серед золотошукачів він вирізнявся загартованістю, умінням долати
труднощі, знаходити вихід зі складних ситуацій. Переносив через перевали більше
поклажі, ніж звиклі до цього індіанці. Лондон зустрічає на Півночі цікавих
людей, відкриває нові для себе явища.
Його сміливість, витривалість, щира вдача приваблюють оточуючих.
Повернувшись додому таким же бідним, як був, Джек Лондон узявся знову до
пера з надією заробити на прожиття собі
й членам родини. Його враження від
«золотої лихоманки» стали основою збірки «Північні оповідання», до якої входить і твір «Любов до життя».
РОБОТА НАД АНКЕТОЮ ПИСЬМЕННИКА. (РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ)
Самостійна робота
Опираючись на матеріал статті підручника про Джека Лондона, заповніть анкету письменника
Прізвище, ім’я |
|
Роки життя |
|
Країна, яку представляє |
|
Назва збірки, до якої входить твір «Жага до
життя» |
|
Жанр твору «Жага до життя» |
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 1. Прочитати біографію Джека Лондона.
2 Переглянути відео.
Література:
1.
https://uk.wikipedia.org/wiki/ Любов до життя
2. https://javalibre.com.ua/java-book/book/437/ Жага до життя Проза/ Джек Лондон
Комментариев нет:
Отправить комментарий