Тема: Франція. Столітня війна
Мета:
ознайомитись з процесом становлення централізованої держави у
Франції;сформувати на рівні уявлень, понять і причинно-наслідкових зв’язків
картину найтривалішої війни в історії; вчити визначати причини та привід
історичних явищ; перебіг подій і наслідки Столітньої війни; висловлювати
судження щодо внеску історичних осіб в розвиток французької держави; виховувати
почуття патріотизму на прикладі французького нараду.
Очікувані
результати:
Після
уроку учні
-
знатимуть причини Столітньої війни;
-
матимуть :уявлення про хід війни;
-
знатимуть, як вплинула війна на Францію та Англію;
-
даватимуть оцінку історичним діячам;
-
показиватимуть на карті місця основних дат.
Поняття:
«парламент», «станова монархія», «генеральні штати».
Хід
уроку
І. Організаційна частина уроку
ІІ. Актуалізація знань учнів
Самостійна робота
І варіант.
1. Дати
визначення понять:
Монархія –
Станова монархія-
Парламент –
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
1.Мотивація.
Вчитель.
Або-де Франсом – у дослівному перекладі означає острів Франція – називають
сьогодні невеликий район у сучасній Франції. Ця територія була єдиним земельним
володінням, яке належало французьким королям у ХІ – ХІІст..Більше, ніж
половиною території Франції володів англійський король. Процес збирання
французьких земель розпочав онук королеви Анни Ярославни - король Людовік VІ і
тривав він понад три століття – з ХІ до середини ХV ст..
2.Робота
з картою.
Розгляньте
карту атласа або підручника та назвіть герцогства з яких складалася Франція.
Вчитель.
Війна, що увійшла в історію як Столітня, насправді тривала з перервами116 років
– з 1337 по 1453 рр., але остаточний мирний догові був підписаний лише через 18
років.
1. Франція в ХІ –ХІV ст. Філіпп ІV Красивий.
В
ХІ ст..влада монарха була слабкою і поширювалася лише на його домен – землі
навколо Парижа та Орлеана. Важливу роль у житті Франції відіграли королі Філіпп
ІІ Август і Людовік ІХ Святий. Обидва правителі намагалися подолати
роздробленість країни, зміцнити королівську владу, суд і грошову систему.
Завдання.
Працюючи
з текстом виділіть і коротко запишіть основні події, з якими пов’язано правління
Філіппа ІV Красивого.
Визначити, що можна віднести до
його перемог.
1).
Метод «Прес». Починаючи словами «Я вважаю, що... можна віднести до
успіхів Філіпа, тому що...»
-.
Що таке генеральні Штати?
2) Робота з документом.»Із грамоти
Філіппа ІV…
- Які
стани до них входили?
-.
Яка роль відводилася цьому органу?
Генеральні штати — дорадчий орган при королі,
який проіснував у Франції з 1302 до 1789 р.
1.
Найтриваліша війна в історії людства.
(1337-1453)
1.
Яка подія пов’язана з цими датами? (Столітня війна)
2.
Звідки походить ця назва? (Вона тривала 116 років.)
3.
Які країни брали участь у цій війні? (Англія та Франція)
4.
Знайдіть на карті Фландрію і поміркуйте, чому через цю територію
виникали суперечки між Францією та Англією?
З’ясувати,
та записати в зошит привід, причини війни
Пам’ятка щодо вивчення подій війни.
1. Хронологічні рамки війни.
2. Причини початку війни.
3. Привід для початку війни.
4. Хід війни.
5. Підсумки війни.
Причини війни |
Привід до війни |
Прагнення Англії
повернути свої володіння, втрачені нею
у ХІІІ ст. (Нормандія і суміжні
території). Прагнення Франції
повернути Аквітанію і Гасконь, які перебували під владою Англії. Намагання
обох держав приєднати багату Фландрію |
По смерті синів Філіпа
IV не залишилося прямих спадкоємців. Династичні претензії на французький престол з боку Англії. |
|
|
3.Подвиг Жанни д’Арк. Завершення
війни.
Знати відповіді на питання:
-Хто така Жанна д’Арк?
-Яким чином Жанна-д’Арк
змогла переломити хід війни на користь французів?
-Чому жителі Орлеану
прозвали Жанну Орлеанською дівою/
-Чого варто вчитися у
Жанни-д’Арк?
-Чому
французький король відмовився врятувати Жанну д'Арк?.
-Коли
було знято облогу з Орлеану?
-У чому
Жанна переконала короля?
-Хто
такі бургундці, чому вони схопили Жанну і передали англійцям?
-Коли було страчено
Жанну д’Арк?
-Чому
французи вважають Жанну народною героїнею?
Головні підсумки війни:
1) Англійців
було вигнано з території Франції.
2) Прискорився
процес об’єднання франції.
3) Влада короля зміцнилася.
4) Поступово
склалася й поширилася єдина французька мова та французька культура.
IV.
Узагальнення та систематизація знань
1) Яку війну називають Столітньою?
2).
Якими були причини Столітньої війни?
3)
Які події були приводом до війни?
4).
Яку роль відіграла Жанна д’Арк в історії Франції?
V. Домашнє завдання
Опрацювати §10 – вивчити,
§9 (ознайомитися), записати
поняття, виділені червоним.
Заповнити таблицю,
в якій вказати причини, привід та головні підсумки війни.
Комментариев нет:
Отправить комментарий