Тема уроку: "Символіка пурпурових вітрил. Образи-символи в повісті."
Завдання до кожного етапу уроку
І.Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних
знань.
Звернення учителя
Вікторина
1. Ким був батько Ассоль?
2. Чому він виховував доньку сам?
3. Чим заробляв Лонгрен на життя?
4. Чому в селі не любили Лонгрена?
5. Який випадок остаточно посварив моряка і його доньку з односельцями?
6. Чим займалася Ассоль, коли підросла?
7. Хто сказав Ассоль про принца на кораблі з пурпуровими вітрилами?
8. У якій родині зростав Грей?
9. Як він став моряком?
10. Як Грей познайомився з Ассоль?
11. Що Грей залишив Ассоль на знак дива?
12. Як поставилася до Грея, якого ніколи не бачила, Ассоль?
IІ.Практична
діяльність учнів
Визначте, які образи-символи є у повісті-феєрії
Пурпурові вітрила
— символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є
рукотворним дивом.
Назва яхти
Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття,
таємниці життя.
Слово
«рай» (у написі на старих бочках) — символ духовної єдності
душ, піднесеного життя.
Море
— символ непередбачуваного життя людини, бурхливої долі
й водночас символ волі, природної гармонії.
Каперна
— символ людського зла, жорстокості, ницості.
Зоря
— символ здійснення мрій,
пробудження душі,
кохання.
Сонячне світло
(коли Грей побачив Ассоль)
— символ просвітлення душі,
кохання, ідеалу
Підсумки уроку. Д/З
Вправа «Займи позицію»:
«Чи треба вірити в казку?», «Чи не шкідлива пуста мрія?»
ТАК |
НІ |
МОЖЛИВО |
«Що треба зробити для здійснення
своєї мрії?»
Д/З Скласти та записати до зошитів алгоритм здійснення
мрії.
Символ (грец.
— умовний знак, натяк) — предметний, або словесний знак,
який опосередковано виражає сутність певного явища.
Символ завжди розрахований
на виявлення «таємної», невиявленої суті предмета,
образу, явища тощо.
Носіями символічного змісту
у творі можуть виступати будь-які елементи:
персонажі, порівняння, художні деталі, пейзажі, метафори тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий