суббота, 9 января 2021 г.

Зарубіжна література 6 клас 11 01

 Тема уроку: А.П.Чехов «Товстий і тонкий» 

Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст.

Мета уроку: Знайомство з творчістю Чехова; учні повинні вміти переказувати та аналізувати оповідання

Хід уроку

Епіграф. Дружба любить рівність. (Гончаров).

Проблемне питання. Кого ми називаєм справжнім другом? Чи можна підлабузника назвати таким?

1. З метою перевірки засвоєння теми попереднього уроку, змісту оповідання «Хамелеон»

проведемо міні-вікторину «Уважний читач».

 Хамелеон. Хто це? 

 В якому значенні, прямому чи переносному, вжите це слово в назві оповідання? (в прямому чи

переносному).

 Якої породи було цуценя? .

 Прізвище поліцейського наглядача? 

 Ким працював потерпілий Хрюкін? 

 У що був одягнутий поліцейський наглядач?

 Де зібрався натовп? 

 Чому собака вкусив Хрюкіна ?

 Кому ж все-таки належав собак

2. Скажіть, чи всяку людину, яка міняє свою думку, можна назвати хамелеоном? 


 3 З чого починається оповідання " Товстий і тонкий". 

Хто такі однокласники?

- Це люди, з якими проводиш більшу частину робочого та вільного часу в дитинстстві та юності

Закінчується навчання, і кожен іде своїм шляхом, досягає успіхів, або навпаки, потерпає від невдач,

живе повнокровним життям чи байдуже існує. Цікаво, хто ж ким і яким став після багатьох років

розлуки?

В оповіданні «Товстий і тонкий» однокласники випадково зустрілися на вокзалі… Що було далі?

4. А зараз увагу на завдання «Мозковий штурм»

Визначимо тему: поведінка однокласників при зустрічі через багато років. А як ви думаєте, що

засуджує автор?

5. Які були перші запитання одного до іншого?

А зараз продовжіть речення.

Коли б я зустрів свого однокласника через багато років і той виявився успішним, то я б …

(Я радий за тебе, вітаю, думаю, що ти цього заслужив, мабуть багато прийшлось працювати…)

Ваш варіант відповіді

6. Зверніть увагу на слова:

Чиношанування - застаріле, іронічне, шанування старших молодшими.

Низькопоклонництво – рабське і улесливе схилення перед ким – небудь.

У кого з однокласників ці риси проявляються?

7. А зараз «Історична довідка»

У царській Росії існувало 14 чиновницьких класів: 1-5- вищі; 14-найнижчий; Інші-середні.

Залежно від класу залежало місце людини в суспільстві. Хто до якого класу належить?

(Михайло(товстий)-3 клас; Порфірій (тонкий) – 8 клас).

 Всі знають, що Чехов – майстер у змалюванні своїх персонажів, а його оповідання

відзначаються великою майстерністю.

Читаємо І діалог:

- Використання діалогу; (зміна думки і настрою)

- Гумор та іронія (ст.131, підручник)

- Художні деталі (дрібниці життя), 132, Скажімо…

- Використання антитези (назва), антоніми (спосіб життя)

- Зміна настрою героїв, зовнішності (підборіддя жінки стало вище довшим, син виструнчився).

8. Яка роль всього цього? ( Ці деталі допомагають в розкриті образів).

9. Як ви думаєте? Хто із двох друзів веде себе більш достойно?

( Товстий. Не хвалиться високим чином, йому неприємні догідливість друга і його власне

приниження. Перший звернувся до однокласника перший його помітив і впізнав).

10. На вашу думку (проблемне питання). Кого можна вважати справжнім другом?

(Хто допоможе, підставить своє плече, просто вислухає, допоможе словом, підтримає в тяжку

хвилину, відгукнеться серцем, спільна праця, говорить тільки правду, нічого не вимагають один

від іншого, рівність, за дружбу не дякують, критикує помилки товариша, з ним можна разом

поплакати, а сміх розділити пополам – порівну, справедливість у відношеннях і правда у

спілкуванні, бажання щастя іншому, взаєморозуміння, врятує іншого (друга) там, де один може

загинути, прямота не шукає вигоди у відношеннях, ніколи багато не хвалить у вічі, а більше –

поза ним, ніколи не прикриє помилок, а допоможе їх вирішити, не говорять безперервно про

дружбу, завжди чесний та інше

А яка ваша думка?.

11. Чи можна підлабузника вважати другом?

На чому повинна будуватись дружба? 

12 . Скажіть, чи залишаться Товстий і Тонкий друзями?

13. Самостійна робота

Підібрати антоніми (антитеза)

Товстий

Бідний

Голодний

Домашнє завдання: повторити біографію А.П. Чехова виконати завдання 1, 2, 5, 10, 12, 13

https://www.youtube.com/watch?v=sxLP_bVkhNQ&fbclid=IwAR05mVWkSAN8ef49fuqozX95Kp7TuyCfWgm-wvf6tGprD5L1c8fQPp-oa3w

За бажанням переглянути відео за посиланням (необхідно скопіювати та вставити в пошукову строфу)

Комментариев нет:

Отправить комментарий

9 клас Зарубіжна література 16 02

  Тема урока: Розвиток мовлення (у) Образи "маленьких людей" у російській літературі першої половини XIX століття ХІД УРОКУ І. Акт...