воскресенье, 25 апреля 2021 г.

9 історія України 26 04

 Тема уроку: Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн в малярстві. Стилізація та модерн в архітектурі. Зміни в міській та сільській забудові. 


II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Складіть логічні пари:

Іван Нечуй-Левицький, Аїда, «Кайдашева сім’я», композитор, «Громада», Микола Лисенко, Соломія Крушельницька, М. Драгоманов, «Хазяїн»,Іван Карпенко-Карий.

Відповіді: Іван Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім’я» ;Іван Карпенко-Карий-«Хазяїн»

Соломія Крушельницька- Аїда;Микола Лисенко-композитор; М. Драгоманов-«Громада».

Бесіда

1. Які були основні ознаки розвитку українського театру?

2. Опишіть визначальні ознаки української літератури другої половини XIX ст. У яких творах українських письменників того часу ці ознаки дістали своє відображення?

3.Як вплинули процеси модернізації на тогочасне культурне життя?

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Запитання

o   Пригадайте, що таке українське національно-культурне відродження?

Учитель.Сьогодні на уроці ми з’ясуємо чи відображалися у живописі та архітектурі процеси українського національно-культурного відродження?

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Романтизм,реалізм і модерн у живописі.

У другій половині 19 ст. в українському образотворчому мистецтві співіснують романтизм і реалізм. Видатними художниками в дусі романтизму були- Лев Жемчужников, Іван Соколов, Костянтин Трутовський.

Робота з візуальними джерелами(с.266) 

o   Розгляньте ілюстрації.

o   На прикладі поданих творів  визначте характерні ознаки романтизму.

Учитель.Водночас із романтизмом в українському живописі поширювався реалізм.

Робота зі словником

Реалізм – напрям у літературі та мистецтві, який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності.

Робота з візуальними джерелами (с.267)

o   Розгляньте ілюстрації.

o   На прикладі поданих полотен розкажіть про особливості українського реалізму.

Орієнтовані відповіді учнів

·        В центрі уваги-буденне життя, з його проблемами, людськими думками, зображенням подій вітчизняної історії , природи.

Учитель. Найвідоміші представники Сергій Васильковський , Опанас Сластіон, Микола Пимоненко(який поєднував стилі реалізм та модерн, його роботи «Засватана», «В розлуці»).У жанрі ліричного українського пейзажу працювали такі українські митці, як Володимир Орловський та Сергій Світославський.

Робота з візуальними джерелами(с.268)

o   Опрацюйте ілюстрації.

o   Поясніть на прикладах ,що називають українським напрямом у живописі на межі століть.

Учитель. В таких містах як Київ, Одеса, Харків створювалися місцеві творчі об’єднання, художні школи, поширювалася виставкова діяльність. Наприкінці першого десятиріччя ХХ століття лише в Києві щороку влаштовувалося 10-15 художніх виставок.

Серед художників, які застосовували нові засоби втілення дійсності-імпресіонізм та символізм ,одне з провідних місць посідав Олександр Мурашко( «Карусель», «Дівчина в червоному капелюшку»)

Робота з візуальними джерелами(с.269)

o   Розгляньте ілюстрації.

o   Поясніть, які нові течії виникають у живописі на початку ХХ століття?

Модерн в архітектурі

Учитель. В архітектурі з’являється новий стиль модерн.

Робота з підручником(с.270)

Записати закінчення речення:

o   Однією з основних ідей модерна є…

o   Стиль модерн розвивається…

o   Український модерн- стиль….

o   Прикладом архітектурного модерну…

o   У стилі модерну побудовано…

o   Але справжнім поетом ….

Зміни в сільській і міській забудові

Метод «Мозковий штурм»

o   Поміркуйте, які чинники могли впливати на зміни в архітектурі міст.

Орієнтовані відповіді учнів

• Швидке зростання міст.

• Поява індустріальних районів.

• З’являються групи споріднених закладів та установ: готельні комплекси, ділові центри, торгові центри, навчальні комплекси.

• Увага до ансамблевої завершеності вулиць.

Робота з документом (с.271)

o   Які характерні ознаки забудови міст визначає дослідниця?

o   Які характерні ознаки забудови сіл визначає дослідниця?

Робота з візуальними джерелами(с.273)

o   Які запитання ви б поставили до цих ілюстрацій, якби досліджували їх як історик?

V УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота з картою(с.288)

o   Визначити на карті місця розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам’яток архітектури.

Встановіть назви архітектурних споруд та їхніх архітекторів; назви та авторів живописних полотен.

 

1.https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image337.jpg

А. Владислав Городецький.

2. https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image339.jpg

Б. Василь Кричевський.

3. https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image332.jpg

В. Сергій Васильківський

4. http://restmap.com.ua/upload_picture/mp.jpg

Г. Микола Пимоненко

5. http://museum.net.ua/images/hudogniki_ukraine/Vasilkovskiy/10.jpg

Д. Ілля Рєпін

Відповіді: 1-Г; 2-Д; 3 –А; 4-Б; 5- В.

VІ ПІДСУМКИ УРОКУ

1.Метод «Прес»

o   Я вважаю, що 

o   …тому, що…

o   Отже,…

2.Скласти синквейн до слів живопис, архітектура в Україні в середині ХІХ –на початку ХХ століття.

VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати 33 параграф підручника.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

9 клас Зарубіжна література 16 02

  Тема урока: Розвиток мовлення (у) Образи "маленьких людей" у російській літературі першої половини XIX століття ХІД УРОКУ І. Акт...