Тема уроку: Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн в малярстві. Стилізація та модерн в архітектурі. Зміни в міській та сільській забудові.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО
ЗАВДАННЯ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Складіть логічні пари:
Іван Нечуй-Левицький, Аїда,
«Кайдашева сім’я», композитор, «Громада», Микола Лисенко, Соломія Крушельницька,
М. Драгоманов, «Хазяїн»,Іван Карпенко-Карий.
Відповіді: Іван
Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім’я» ;Іван Карпенко-Карий-«Хазяїн»
Соломія Крушельницька- Аїда;Микола
Лисенко-композитор; М. Драгоманов-«Громада».
Бесіда
1. Які були основні ознаки
розвитку українського театру?
2. Опишіть визначальні ознаки
української літератури другої половини XIX ст. У яких творах українських
письменників того часу ці ознаки дістали своє відображення?
3.Як вплинули процеси
модернізації на тогочасне культурне життя?
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Запитання
o
Пригадайте,
що таке українське національно-культурне відродження?
Учитель.Сьогодні на уроці ми
з’ясуємо чи відображалися у живописі та архітектурі процеси українського
національно-культурного відродження?
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Романтизм,реалізм і модерн у живописі.
У другій половині 19 ст. в
українському образотворчому мистецтві співіснують романтизм і реалізм. Видатними художниками в дусі романтизму були-
Лев Жемчужников, Іван Соколов, Костянтин Трутовський.
Робота з візуальними джерелами(с.266)
o
Розгляньте
ілюстрації.
o
На
прикладі поданих творів визначте
характерні ознаки романтизму.
Учитель.Водночас із романтизмом в
українському живописі поширювався реалізм.
Робота зі словником
Реалізм – напрям у літературі
та мистецтві, який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності.
Робота з візуальними джерелами (с.267)
o
Розгляньте
ілюстрації.
o
На
прикладі поданих полотен розкажіть про особливості українського реалізму.
Орієнтовані відповіді учнів
·
В
центрі уваги-буденне життя, з його проблемами, людськими думками, зображенням
подій вітчизняної історії , природи.
Учитель. Найвідоміші представники
Сергій Васильковський , Опанас Сластіон, Микола Пимоненко(який поєднував стилі
реалізм та модерн, його роботи «Засватана», «В розлуці»).У жанрі ліричного
українського пейзажу працювали такі українські митці, як Володимир Орловський
та Сергій Світославський.
Робота з візуальними джерелами(с.268)
o
Опрацюйте
ілюстрації.
o
Поясніть
на прикладах ,що називають українським напрямом у живописі на межі століть.
Учитель. В таких містах як
Київ, Одеса, Харків створювалися місцеві творчі об’єднання, художні школи,
поширювалася виставкова діяльність. Наприкінці першого десятиріччя ХХ століття
лише в Києві щороку влаштовувалося 10-15 художніх виставок.
Серед художників, які
застосовували нові засоби втілення дійсності-імпресіонізм та символізм ,одне з
провідних місць посідав Олександр Мурашко( «Карусель», «Дівчина в червоному
капелюшку»)
Робота з візуальними джерелами(с.269)
o
Розгляньте
ілюстрації.
o
Поясніть,
які нові течії виникають у живописі на початку ХХ століття?
Модерн в архітектурі
Учитель. В архітектурі
з’являється новий стиль модерн.
Робота з підручником(с.270)
Записати закінчення речення:
o
Однією
з основних ідей модерна є…
o
Стиль
модерн розвивається…
o
Український
модерн- стиль….
o
Прикладом
архітектурного модерну…
o
У
стилі модерну побудовано…
o
Але
справжнім поетом ….
Зміни в сільській і міській забудові
Метод «Мозковий штурм»
o
Поміркуйте,
які чинники могли впливати на зміни в архітектурі міст.
Орієнтовані відповіді учнів
• Швидке зростання міст.
• Поява індустріальних районів.
• З’являються групи споріднених
закладів та установ: готельні комплекси, ділові центри, торгові центри,
навчальні комплекси.
• Увага до ансамблевої
завершеності вулиць.
Робота з документом (с.271)
o
Які
характерні ознаки забудови міст визначає дослідниця?
o
Які
характерні ознаки забудови сіл визначає дослідниця?
Робота з візуальними джерелами(с.273)
o
Які
запитання ви б поставили до цих ілюстрацій, якби досліджували їх як історик?
V УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота з картою(с.288)
o
Визначити
на карті місця розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних
пам’яток архітектури.
Встановіть назви
архітектурних споруд та їхніх архітекторів; назви та авторів живописних
полотен.
1. |
А. Владислав Городецький. |
2. |
Б. Василь Кричевський. |
3. |
В. Сергій Васильківський |
4. |
Г. Микола Пимоненко |
5. |
Д. Ілля Рєпін |
Відповіді: 1-Г; 2-Д; 3 –А; 4-Б; 5- В.
VІ ПІДСУМКИ УРОКУ
1.Метод «Прес»
o
Я
вважаю, що …
o
…тому,
що…
o
Отже,…
2.Скласти синквейн до слів
живопис, архітектура в Україні в середині ХІХ –на початку ХХ століття.
VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати 33 параграф
підручника.
Комментариев нет:
Отправить комментарий